Jaga artiklit sõbraga

tasuta veebinar

Tasuta tehisintellekti konsultatsioon
AI aitab suurendada produktiivsust ja töötajate rahulolu

Iga kuu pakume väja mõned tasuta tehisintellekti konsultatsioonid. Saad teada, kuidas AI abil oma meeskonna produktiivsust kasvatada. Vaatame koos üle, kuidas tehisintellekt aitab korduvate tegevustega kiiremini ja odavamalt hakkama saada. Tehisinetllekti abil vähendad kulusid ja hoiad kokku tööaega, parandades samal ajal töö kvaliteeti. Pane end kirja ja vaatame, kuidas tehisintellekt sinu valdkonnas tulemusi toob.Vaata lähemalt...
 

Pilt on rohkem kui tuhat sõna! Kuigi see võib nii olla, siis kodulehe optimeerimisel see veel päris nii ei ole. SEO piltide optimeerimine aitab Googlele selgeks teha, millised tuhat sõna pildiga seostada.

seo piltide optimeerimine

Mõni aasta tagasi viis Brian Dean Backlinko.comist läbi uuringu, milles vaatles miljoneid Google otsitulemustes välja tulnud lehti. Tulemustena nägi ta, et kui sa lisad lehele ühe pildi, siis on tulemused paremad.

Järgnevalt toon välja peamised punktid, mida piltide lisamisel oma veebilehele on vaja silmas pidada.

Piltide SEO elemendid

Piltide optimeerimine on lihtne. Konkreetseid märksõnadega seotud SEO faktoreid on vaid kolm tükki:

  • Alt-tag
  • Failinimi
  • Faili suurus ja mõõdud

Lisaks on ka title nimeline atribuut, aga sellel ei ole väga tähtsust ja võid selle automaatselt täita sama tekstiga, mida kasutasid alt-tagi kirjutamisel.

1. Piltide optimeerimine: alt-tag

Esimene asi, millest piltide optimeerimise puhul räägitakse, on alt-tag. See on tekstijupp, mis lisatakse pildi kirjeldamiseks.

Algselt oli alt-tag mõeldud selleks, et kui pilte ei laeta, siis kasutaja näeb kirjeldust, mida on pildil kujutatud. Tänapäeval kasutavad ekraanilugejad alt-tagi selleks, et vaegnägijatele pildi kohta infot anda.

Google robot on ka vaegnägija. Nii on mõistlik talle seletada, mida oled pildil kujutanud. Näiteks selle postituse kaanepildi alt-tag ütleb „SEO piltide optimeerimine.“

Vaevalt, et keegi SEO teenust pildiotsingust otsib, aga optimeerijate seas on usk, et relevantsete märksõnadega optimeeritud pildid on väikeseks signaaliks Googlele, et kogu leht räägib ühel konkreetsel teemal.

Kasuta oma toodete, teenuste ja muu sisu juures piltide alt-tagides konkreetse lehe tähtsamaid märksõnu, nii toetab piltide optimeerimine su lehel olevat muud materjali.

Siin on kardinasiinid spämmieksperiment, milles on 10 pildil alt-tag täpselt märksõna.

Kodulehe optimeerimine, SEO koolitus

SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, milliseid märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele annab pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt: SEO koolitus
 

2. Piltide optimeerimine: pildi nimi

Pildifaili nimi peaks olema märksõna. Kui pildil on nahast tugitool, siis peaks pildi nimi olema nahast-tugitool.jpg. Kui sul on mitu pilti ühest nahast tugitoolist, siis saad nende failinimesid varieerida. Lisa ühele värvus, teisele mõõdud, aga võid neid ka lihtsalt nummerdada.

Pildinimesse võid panna ka tootekoodi ja muud infot. Näiteks WordPress kirjutab erinevatele pildiformaatidele pildinimesse lisaks selle suuruse: seo-piltide-optimeerimine-911×647.jpg.

Valem pildile failinime panemiseks:

  • <märksõna või fraas>-<igasugu muud andmed>-<mõõdud>.jpg
  • <märksõna või fraas> seda peaksid kindlasti kasutama
  • <igasugu muud andmed> ja <mõõdud> võid lisada, aga võib ka ära jätta

Nii on hea pildi nimi: nahast-tugitool-must-tt123-911×647.jpg

Vaata videot, kus Google John Mueller räägib piltide optimeerimise tehnikatest

Pildi nimi ja mitmekeelsus

Praegu on piltide Googlele selgeks tegemiseks kaks otsest faktorit. Pildi nimi ja alt-tag. Kaudselt aitab pildi sisust aru saada ka sisumaterjali teema ja pildi läheduses olev tekst, näiteks pildiallkirjad.

Mida teha, kui sul on mitmekeelne keskkond? Oletame, et sa laed ühe pildi nimega: minu-toode.jpg oma veebi eestikeelsesse ossa. Paned selle pildi alt-tagiks „Minu toode.“

Järgmisena kasutad seda pilti ka teistes keeltes. Sellega on aga teiste keelte puhul pool pildi SEO faktoritest puudu. Inglise keelsel lehel hakkab sul olema pilt nimega minu-toode.jpg, mille alt-tag on „My product.“

See ei ole päris optimaalne lahendus. Mida teha?

Head lahendust ei olegi. Kõiki muid elemente saad sa sisuhalduses tõlkepluginatega muuta, aga pildifaili nime ehk selle aadressi mitte.

Kui sa tahad absoluutselt kindlalt kõiki SEO faktoreid kasutada, siis pead sama pildifaili üles laadima mitu korda nii, et selle failinimi on erinevates keeltes.

Osavamad progejad saavad selle ära automatiseerida ja luua vastavad failid sel hetkel, kui esmane pilt üles laetakse.

Pildiallkirjad

Piltide juurde saab kirjutada piltide allkirjad. See on tekst pildi juures, mis on inimestele näha. See ei ole kohustuslik SEO element.

Turunduslikus mõttes võid neid kasutada sellepärast, et piltide allkirjad saavad enamasti palju rohkem tähelepanu kui muu tekst lehel.

Piltide EXIF andmed ja asukoht

Liigub kuulujutte, et piltide metaandmetes olev geograafiline asukoht aitab parandada otsingutulemusi Google „local search“ osas. See tähendab seda, et kui oled juuksur Pärnus ja pildistad oma salongi, siis Google arvestab sellega, et pildi andmetes on asukohaks Pärnu.

SEO Piltide optimeerimine EXIF asukoht

Mul pole olnud võimalust selle võttega katsetada, kuid teiste SEO-spetside avamused on seinast seina.

Piltide sisu

Ma olen kirjutanud artikli, milles loetlen 40 tasuta pildipanka, kust oma turundusse pilte leida. Aga… kui sul on võimalik kasutada oma originaalpilte, siis eelista alati neid.

Ka pildipanga tapeeti valides püüa leida pildid, mis on sisuliselt seotud sinu artikliga või teenusega. Kui sa müüd raamatupidamisteenust, siis ära pane pildiks prillidega tädi, kes näpib kalkulaatorit. Pigem kasuta joonist oma teenuse protsessist. Loe lähemalt sellest, kuidas pildipanga pildid ostingutulemustes esinevad.

Toodetega on lihtsam, sest nendest on enamasti asjakohased pildid olemas. Kvaliteetsed ise tehtud pildid on alati kõige parem valik.

3a. Piltide optimeerimine: mõõdud

Järgmine asi mida jälgida, on see, et su pilt oleks paraja suurusega. Piltide suurust mõõdetakse pikslites ja tavapäraselt sa veebilehel väga suuri pilte ei näe.

Kuvatavate piltide suurused jäävad tavaliselt mõnesaja piksli suurusjärku. Näiteks selle postituse kaanepildi mõõdud on arvutis vaadates 911×647 pikslit.

Peamine iva piltide suuruse juures on see, et sa ei kasutaks mõõtudelt suuremat pilti kui see ekraanil välja paistab.

Olen näinud juhte, kus kataloogivaates on 600×300 piksliga eelvaatepiltide puhul kasutatud 3000×1500 pikseli suuruseid pilte. Selline asi mõjutab olulisel määral lehe laadimise kiirust.

seo piltide optimeerimine moodud

Enamasti peaks sinu sisuhaldustarkvara, näiteks WordPress ja selle mall, nii koostööd tegema, et piltide üleslaadimisel tehakse automaatselt valmis sobivas mõõdus pildid igaks olukorraks. Näiteks kui sa vaatad meie blogi avalehele, siis seal on kaanepildid palju väiksemas formaadis ja sellel positsioonil kuvamiseks on WordPress teinud valmis pildid mõõtudega 350×177 pikselit.

Veendu, et su sisuhaldustarkvara kasutab igas positsioonis enam vähem õigete mõõtudega pildifaile.

3b. Piltide optimeerimine: failisuurus

Veel üks tehniline mõõdik, mida jälgida, on piltide maht kilobaitides või megabaitides. Enamasti on veebis kuvatavate piltide maht mõni kuni mõnisada kilobaiti. Kui numbrid lähevad megabaitide piirkonda, siis tuleks see kindlasti üle vaadata ja sel juhul on kõvasti ruumi, et piltide optimeerimine paika saada.

Tänapäeval kasutatakse pildimaterjali esitamiseks veebis tavaliselt kahte formaati – jpg ja png.

JPG-failid fotodele

JPG-failid kasutavad kadudega pakkimist. See tähendab, et osa andmeid lihtsalt visatakse minema ja püütakse need kuvamisel uuesti tuletada. Minema visatud andmete jagu on failid väiksemad.

Kui sa mõnikord näed, et pilt on „karvane,“ siis on keegi pakkimisega üle pingutanud. See tähendab, et liiga palju andmeid on välja jäetud ja kuvamisel tuletatud pikselid ei lähe enam reaalsusega kokku. Saad valida kas suurema faili ja parema kvaliteedi või väiksema faili ja kehvema kvaliteedi vahel.

jpg seo fotode optimeerimine

Eriti kontrastselt tuleb „karvasus“ välja suurte ühevärviliste pindade juures. Sellepärast on JPG-formaat kõige sobilikum fotolaadsete piltide esitamiseks.

seo piltide optimeerimine logod

PNG-failid logodele ja suurtele ühtlastele pindadele

PNG-failides kasutatakse kadudeta pakkimist. Kadudeta pakkimisel jäävad alles kõik andmed ja nii on ka pildifailid suuremad. PNG-failid ei kaota andmeid ja pildid jäävad täpselt sellised nagu sa nad esialgselt tegid. Nii on fotod png-failidena väga suured.

fotode optimeerimine png

Kuna PNG-failides ei teki piltide esitamisel küsimust, et mis värvi see piksel pidi olema, siis sobivad nad eriti hästi suurte ühevärviliste pindade esitamiseks.

piltide optimeerimine png logod

PNG on hea valik kui vaja esitada graafikuid, jooniseid, logosid. Lisaks sellele on PNG-failiformaadis piltidele võimalik teha ka läbipaistev taust. See on tihti abiks logode esitamisel erinevatel taustadel.

Lisaks eelnevatele on veel mitmeid formaate piltide esitamiseks: webp, gif, svg, tif, bmp, ico jt. Siiski on JPG ja PNG formaadid, millest igapäevase toimetamise juures on küllalt.

4. Piltide optimeerimine: automaatne suurus

Kui sa kasutad oma toodete, teenuste ja artiklite juures JPG formaadis pilte, siis on mõistlik võtta kasutusele mõni tööriist, mis automaatselt piltide pakkimise üle käib. Nii ei pea sa ise sellele aega kulutama.

Mina kasutan oma WordPressi puhul pluginat nimega Shortpixel. See plugin võtab sinu üles laetud faili ja pigistab väiksemaks. Seadetes saad määrata, kui palju sa tahad pilte kokku suruda, kas pigem suuremad failid ja ilusam või väiksemad failid ja natuke hägusem pilt. Edaspidi toimub kõik juba automaatselt.

Sa võid ise Shortpixelit katsetada kui laed sinna mõne oma pildi ja võrdled originaali ning töödeldud pildi kvaliteeti. Tihti võib Shortpixeli tulemuse suurus olla kolm või neli korda originaalist väiksem.

Shortpixel annab sulle iga kuu tasuta 100 pildioptimeerimist. Näiteks on mul ühest pildist mitu erimõõdus versiooni:

  1. Originaal
  2. Kaanepilt
  3. Keskmise suurusega pilt
  4. Eelvaatepilt
  5. Ikoon

Nii saan tasuta Shortpixeli abil optimeerida kuus 20 pilti. Kui sellest väheks jääb, saab juurde osta lisamahtu. Ma ostan tavaliselt 10000 pildi optimeerimise, mis maksab 10 dollarit ja sellest jagub päris pikaks ajaks.

5. Unikaalsed pildid

Kasuta oma pilte. Kui Googlel on ühe toote kohta näidata ainult üks tootja poolt tehtud pilt, siis sinu ise tehtud pildil on suurem võimalus pildiotsingus välja tulla.

6. Lisa pildid sisukorda

Google robot kasutab lehelt info leidmiseks spetsiaalset sitemap-protokolli. Sinu sitemap.xml-fail on sisukord, mis ütleb robotile, millised lehed on pärast tema viimast külastust muutunud. Veendu, et su tootepildid oleksid ka sitemapis ära toodud. Kui sa kasutad WordPressi pluginaid nagu Yoast SEO või Rank Math, siis need teevad selle töö sinu eest ära (veendu siiski, et vastavad funktsioonid on sisse lülitatud).

7. Lisa rikastatud andmed (Structured Data)

Rikasta oma veebilehti, tooteid ja teenuseid struktureeritud andmetega. See muudab info Googlele lihtsamini arusaadavaks ja võib seeläbi sinu piltide nähtavust otsingus parandada. Mis on rikastatud andmed saad teada siit.

8. Kasuta suuri piltide eelvaateid

Lehe meta andmetesse on vaja panna robotile juhis kasutamaks suuri eelvaate pilte. WordPressi SEO-pluginad teevad selle töö enamasti sinu eest ära. Muude platvormide puhul veendu, et metaandemtes oleks selline rida

<meta name="robots" content="max-image-preview:large">

Tulemused Google pildiotsingus

Pildiotsingu kasutamine sõltub väga suurel määral valdkonnast. Kõikvõimalike kaupade puhul, mida ostetakse silmadega, on pildiotsing tähtis. Näiteks:

  • Riided
  • Mööbel
  • Autod

Samas, kui ma mõnikord otsin Eesti keskmise palga numbreid, siis teen ka seda pildiotsingus, sest ma tahan vastuseks saada graafikut, mitte juttu.

Pildiotsingu tulemuslikkust saad Google Search Console’is eraldi vaadata. Tihiti näen seal seda, et põhiotsingus ollakse tulemustega juba päris heal positsioonil, aga pildid tulevad välja väga palju kaugemal.

Samuti on loota, et kui kogu materjal sinu lehel on optimeeritud mingile teemale, siis need elemendid toetavad üksteist ja aitavad sul paremate tulemusteni jõuda.

WordPressi piltide lisamise pluginad

Ma kasutan piltide nimedes alati märksõnu.

Näiteks, kui mul on toode: Mürasummutavad kõrvaklapid Sony WH-1000XM4

Siis formaat, mida kasutan, on selline:

murasummutavad-korvaklapid-sony-wh-1000xm4.jpg

Ma tegin aastaid neid failinimesid käsitsi, sest ma olen väga aeglase taipamisega. Siiski jõudis ühel päeval kätte kirgastumise hetk ja ma otsisin omale WordPressi pluginad, mis enamuse tööd minu eest ära teevad:

Auto Image Attributes From Filename With Bulk Updater

https://wordpress.org/plugins/auto-image-attributes-from-filename-with-bulk-updater/

See plugin teeb ära järgmised tööd:

  • Set Image Title for new uploads
  • Set Image Description for new uploads
  • Set Image Alt Text for new uploads

Clean Filenames

https://wordpress.org/plugins/sanitize-spanish-filenames/

Selle plugina eesmärgiks on kaotada kõik imelikud märgid. Punktid, komad, täpitähed, tühikud ja muu taoline ning asendada need ladina tähestiku tähtede ja sidekriipsudega.

Protsess on järgmine:

  1. Ma kopeerin tootenime otse failinimeks: Mürasummutavad kõrvaklapid Sony WH-1000XM4.jpg
  2. Auto Image Attributes plugin lisab pildile alt-tagi ja kirjelduse, mis on täpselt esialgne failinimi.
  3. Clean Filenames plugin muudab failinime: murasummutavad-korvaklapid-sony-wh-1000xm4.jpg

Selle tegevusega pean märksõna panema ainult korra failinimesse ja edasine toimub juba kõik automaatselt.

Kodulehe optimeerimine, SEO koolitus

SEO koolitus annab sulle teadmised, kuidas otsingumootorites paremaid tulemusi saavutada ja rohkem külastajaid lehele tuua. Kuidas selgitada välja, milliseid märksõnu sihtgrupp kasutab? Milliseid tehnilisi võtteid otsimootoritele optimeerimine sisaldab ja kuidas neid kasutada? Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele annab pikaajalisi tulemusi ja aitab kaasa müügi kasvule. Vaata lähemalt: SEO koolitus
 

Tee oma veebis pildid korda

Kui sul on kõik SEO elemendid korras, siis on lootust saada parem tulemus, kui ilma nendeta. Piltide optimeerimine on 100% sinu kontrolli alla ja kui see on tegemata, siis pead peeglisse vaatama.

Jaga artiklit sõbraga